Menu

Warsztaty otwarte

Warsztaty uważności – mindfulness

Uważność to szczególny rodzaj uwagi nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę ( J.K.Z 1990)

Trening uważności to nauka jak wstrzymać robienie i przejść w stan ,,istnienia”, nauka podporządkowania sobie czasu, zwolnienia obrotów i pielęgnowania w sobie spokoju i samoakceptacji, oraz nauka obserwowania umysłu w danej chwili, spostrzegania własnych myśli i uczuć i żegnania ich tak, by nie angażowały i nie kierowały nami, nauka nowych sposobów patrzenia na stare problemy i dostrzegania związków między różnymi rzeczami.

Trening ważności wymaga osadzenia się w danej chwili istnienia, pielęgnowania świadomości istnienia, skupiania uwagi na tym co się dzieje tu i teraz.

Kiedy zaczniesz zwracać uwagę na to co robi twój umysł, przekonasz się jak wiele dzieje się pod powierzchnią myśli i emocji. Pojawiające się nieustannie myśli i emocje pochłaniają wiele energii, przeszkadzając w krótkich chwilach spokoju, relaksu i zadowolenia.

Kiedy umysł jest zdominowany przez niezadowolenie i nieświadomość trudno odczuwać spokój, czy odprężenie. Człowiek czuje się wówczas rozbity i niespokojny (J. Kabat – Zinn, Życie piękna katastrofa).
W treningu uważności najważniejsze jest  twoje nastawienie z jakim zabierasz się do ćwiczenia skupiania uwagi i bycia w teraźniejszości. To grunt, na którym pielęgnujesz zdolność uspokajania swojego umysłu, odprężania ciała, koncentracji i wyraźniejszego widzenia świata.

Trening uważności pomaga w sytuacjach:

Ciągłego rozdrażnienia
Poczuciu pustki, beznadziejności
Poczuciu winy, lęku
Stresu spowodowanego pracą, rolą życiową czy jedzeniem
Ciągłej koncentracji na myśleniu jak oceniają cię inne osoby
Braku koncentracji
Bólach fizycznych